Om brug af sportstape

Kinesiotape hjælper dine muskler, sener og led ved hjælp af en kinesiologisk terapi af bindevæv og ydre muskelgrupper. tape-tricks

Sundhedspersonale har i årevis undervist patienter, hvordan man selv anvender kinesiologitape. Du skal ikke være bange for at prøve kræfter med at tape dig selv. Det tager normalt 3 eller 4 gange at blive fortrolig med tapeteknikken, før du vil tape som en professionel. Du kan også få inspiration på vores sider med tape-tricks.

PRO-Sportstape er en kinesiologisk sportstape til behandling og forebyggelse af almindelige sportsskader såsom fiberskader, skinnebensbetændelse, hælspore, smerter i knæet og meget, meget mere. Ultralet, elastisk og stærk.

PRO-Sportstape er yderst effektiv til smertelindring, stabilitet og støtte, og giver hurtigere restitution ved skader eller ømme muskler og led. Alt dette uden at gå på kompromis med komfort eller bevægelsesfrihed.
tape-trickstape-tricks

Men først er der lige et par trick vi gerne vil lære dig, for at gøre det lidt nemmere for dig, selv at bruge kinesiotape. tape-tricks tape-tricks

Trin 1: Anvend altid en helt skarp saks.

Trin 2: Afklip kinesiologi tapen i den ønskede længde. Den ternede bagside kan hjælpe. Der er 10mm mellem linjerne

Trin 3: Afrund hjørnerne for at undgå at kinesiologi tapen trævler op.

Trin 4: Hvis du lægger tapen dobbelt går det hurtigere og bliver mere ens i enderne

tape-tricks

Trin 5: De første tre til fire cm af tapen fungere som “base” eller “ankerpunkt” og sættes altid på uden stræk.

Trin 6: Vrid og riv bagside papiret over for at fjerne det i ankerpunktet

Trin 7: Ankerpunktet skal så vidt muligt, sættes på tør og ren hud, uden at strække tapen. Fjerne eventuel hårvækst.

Trin 8: Så er tapen klar til at sætte på. Start med det første ankerpunkt, uden stræk. Sæt derefter den næste sektion på med stræk og afslut med det sidste ankerpunkt uden stræk

Hvis du vil se mere om hvordan du bruger kinesiologisk tape på de enkelt led eller regioner, får du lidt genveje her:
Tricks til albuer
Tricks til skulderen
Tricks til nakke og hals
Tricks til lænd og nedre ryg
Tricks til knæled og knæskallen
Tricks til achillessene, lægmuskel og hælen